Villkor och information


Företag som är återförsäljare kan bli kunder hos OmniX. För att kvalificera som återförsäljare krävs att man antingen säljer produkterna via en fysisk butik eller en väl fungerande webshop (med kundkorg/kassa samt vederbörlig information enligt gällande konsumentköplagar samt övriga lagar). Försäljning via gruppköp etc godtas inte.

För att registreras som kund och få inloggningsuppgifter till webb-butiken fyller du i och skickar in ansökan via vårt ansökningsformulär.

Beställningar kan göras direkt i webbutiken, per email eller per telefon. Förskottsbetalning gäller som grund, kredit kan avtalas separat. Vid försenad betalning tar vi ut lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr per påminnelse samt dröjsmålsränta på referensränta plus 8 % som faktureras separat.

Vi har ingen gräns för minsta order men en fast fraktavgift på 250 kr tillkommer för leveransadresser inom Sverige för ordrar upp till 3.000 kr, därutöver fraktfritt.

Beställningar som är lagda före klockan 10.00 skickas i regel samma dag. Beställningar levereras med UPS, leveransadressen måste därför vara bemannad dagtid veckodagar, adressen bör även vara en riktig affärsadress då privata adresser tex medför merkostnader i frakten.

Vi sparar alltid restordrar för våra kunder som regel, önskas annan hantering är det bara att kontakta oss med era önskemål. Det går alltid bra att kontakta oss för att få en lista på aktuell restorder.

Alla priser är angivna exklusive moms. Eventuella rekommenderade priser är endast vägledande och inte bindande på något sätt.

Vid skador eller avvikelser på levererade produkter skall detta repporteras snarast möjligt till oss, helst via e-mail: order@omnix.nu När reklamationen godkänts skickar vi vidare instruktioner för eventuell retur etc. Varureturer sker på OmniXs bekostnad. OBS! Reklamation för skadade eller defekta varor accepteras inte efter 14 dagar från det att leveransen anlänt till kunden.

Förändringar i villkoren kommer publiceras löpande på denna sida.